ЗАКРИТИ ✕
Зв'язатися з нами

gromkontrol.ua@gmail.com

Ульянова 26А

+38 (056) 717 07 04

Ваше повідомлення успішно відправлено! Дякуємо за інтерес до нашої організації.

Яма на ямі. Частина 2. Ситуація в областях.


Друга частина стосується грошей, які надходять в обласні державні адміністрації (ОДА) на ремонт і будівництво доріг.

В ОДА надходить 31,5% всіх грошей Дорожнього фонду, а на дороги міста Києва йде 3,5%.

ОДА обслуговують невеликі дороги внутрішньообласного значення. 

У першій частині ми розповідали про те, як наповнюється Дорожній фонд і розподіляється фінансування на дороги національного та міжнародного значення.

Дуже показовим є те, що за рахунок зборів з палива в 2018 році Дорожній фонд наповнився на 66 млрд грн. У 2019 планується тільки 56 млрд грн, в 2020 році - вже 75 млрд грн.



До фінального голосування за бюджет 2019 року прогнозовані надходження у Дорожній фонд скоротилися на 10 млрд грн у порівнянні з 2018 роком. Однак в реальності надходження в фонд навряд чи могли б впасти, адже середня ціна палива буде явно вище, ніж в минулому році. Швидше за все, такий фінт дозволив Гройсману і Кабінету міністрів вивести ці 10 мільярдів з-під дії закону і перерозподіляти їх у ручному режимі. Як наслідок такого навмисного заниження, швидше за все будемо спостерігати перевиконання надходжень до Дорожнього фонду у поточному році.

Нагадаємо, в 2018 році тільки 50%, а в 2019 році - 75% грошей Дорожнього фонду мають спрямовуватися на дороги. У 2020 році буде вже 100%.
За рахунок зменшення розміру Дорожнього фонду з 66 млрд грн до 56 млрд грн до ОДА і м.Київ в 2019 році надійде не 17,3 млрд грн, а 14,7 млрд грн.



Розподіл грошей між областями відбувається за формулою. І загальна сума грошей, що виділяються на дороги ОДА, ділиться на загальну протяжність доріг, переданих на обслуговування обласним державним адміністраціям. Так, відповідно до закону, має формуватися сума фінансування доріг в області. 

Виходячи з того, що з Дорожнього фонду на дороги в 2018 році виділялося 50% коштів, а в 2019 виділяється 75%, фінансування мало б зрости приблизно в 1,5 рази, і при цьому - рівномірно. Але, з урахуванням зменшення прогнозованих надходжень, зростання мало б скласти 27,27%. Тобто, якщо слідувати логіці закону, у всіх областях і місті Києві мало бути однакове рівномірне зростання - на 27,27%.

Фактично ми бачимо наступну картину: зростання фінансування доріг в місті Києві - близько 27%, проте в більшості областей зростання - тільки 24,76%. Однак в Миколаївській області - 28,95%, Київській - 29,73%, Вінницькій - 34,65%, Полтавській - 36,45%, Одеській - 45%. Тобто "усі області рівні, але п'ять - рівніші".

З урахуванням того, що фінансування розподіляється виходячи з протяжності доріг в області, є два варіанти: або в п'яти областях за рік добудували дуже багато нових доріг, або ж таки розподіляли фінансування в ручному режимі. Наші запити показують, що протяжність доріг в областях кардинально не змінювалася. 

Просто ті, хто робив розрахунки, при закладенні фінансування до державного бюджету на 3-5% занизили протяжність доріг в більшості областей, а в 5 областях порахували по-іншому. В результаті таких маніпуляцій отримали інше фінансування доріг. При цьому варто зазначити, що найбільше фінансування доріг припадає на Вінницьку область (посилання).




Ми сподіваємося, що Кабінет міністрів все ж вкаже в бюджеті реальне наповнення дорожнього фонду та почне розподіляти фінансування доріг відповідно до закону, а не в ручному режимі.

Повний список доріг, які планують відремонтувати обласні державні адміністрації, можна побачити за посиланням

***
Ця Публікація була створена за фінансової підтримки Європейського Союзу. За зміст публікації відповідальність несе ГО «Платформа Громадський Контроль». Зміст публікації не є відображенням офіційної позиції Європейського Союзу.

PS Папка з документами 

0 коментарів

    В цьому розділі ще немає коментарів. Ви можете бути першим.

Залишити коментар

Відправити
Приєднатися до нас
Підтримати Приєднатися