Ми на зв’язку

Брехня міськради про підвищення вартості проїзду

Давайте розберемо ситуацію з вартістю проїзду у електротранспорті Дніпра та як витрачається бюджет у цій сфері.

З одного боку за останні 4 роки ми бачимо величезні кошти, які міська рада витрачає на електротранспорт. Ця сума становить більш ніж 1.2 млрд грн.
З іншого боку ми бачимо тариф у 4 гривні.

 Подивимось офіційні розрахунки комунального підприємства, якими вони оперували, коли піднімали вартість проїзду до 4 гривень та коли хотіли підняти до 6 гривень.

Доходи напрями залежать від кількості перевезених пасажирів. За перший квартал 2018 року було перевезено біль ніж 25.6млн пасажирів. А за перший квартал 2019 тільки 23 мільйона. Тобто, падіння становить більше 10 відсотків. При цьому варто зазначити, що падіння відбулося як серед пільгових категорій, так і серед пасажирів, які сплачують за проїзд(таких менше 50%). Напевно влада вважає, що при успішних менеджерах пасажиропотік повинен падати (посилання).

Тепер подивимось на витратну частину.

У пояснювальній записці про необхідність підвищення тарифу до 6 грн одним з аргументів було те, що тариф на електроенергію піднявся на 30% (посилання).

Але, якщо ми відкриємо договір на поставку електроенергії, то побачимо, що зростання становить лише 11%. Зростання відбулося з 2,12 грн до 2, 35 грн. Невже міська влада не відрізняє 11% та 30%? (посилання).

Виникає питання — а чому виникла необхідність підняти вартість проїзду? Подивившись на структуру витрат, ми бачимо, що у першому кварталі 2018 року витрати становили 175 млн грн, а у першому кварталі 2019 ця цифра зросла до 212 млн.грн. Зростання  витрат становить 37 млн. грн.

Основне зростання відбулося за рахунок збільшення зарплат. При цьому зарплати на утримання управління виробництвом виросли на 40% (посилання), а в розрізі року їх зростання може скласти 100%.

 

 З урахуванням того що кількість пасажирів за рік скоротилася, а водії мають претензії до керівництва, дуже дивна позиція так піднімати собі зарплату.

У дніпровському електротранспорті працює 460 водіїв, а загальний штат близько 2500 чоловік. Чи потрібно стільки людей?

Вважаємо, що для зміни потрібно замовляти повний аудит діяльності електротранспорту на наявність мертвих душ і роздутість штату. Треба перевірити всі закупівлі на предмет завищених цін і можливих фіктивних поставок.

Якщо цього всього не зробити, то міська влада буде всіляко намагатися підняти вартість проїзду, оперуючи великими збитками і з часом вони можуть її підняти до 20 гривень за одну поїздку.

Адже, згідно з їх розрахунками, якщо витрати за перший квартал поділити на кількість платних пасажирів, то отримаємо цифру 19,8 грн за одну поїздку. Це цифра виходить якщо поділити витрати в 212 млн.грн на 10,7 млн платних пасажирів (посилання).


Ще один спосіб підвищення дохідної частини це збільшення кількості транспорту який ходить у вечірній час. За останні 3 роки було капітально відремонтовано 45 тролейбусів, куплено 40 нових та взята позика на придбання ще 45-ти. І це на додаток до 60-70 застарілих. Тобто, загальне число тролейбусів може дійти до 200. А водіїв на зараз всього 201 чоловік. Але для закриття і ранкових, і вечірніх годин пік потрібно мінімум 400-450 водіїв. Тобто, бачимо колосальну нестачу водіїв. Через брак водіїв, навіть зараз, виходить тільки 110 тролейбусів в день і частина з них не працює у вечірній час.

Водії, зі свого боку скаржаться на тиск керівництва і через це звільняються. Так тільки в 2019 році звільнився 21 водій, тобто більше 10% за 7 місяців (посилання)

 Замість підсумку. 

Станом на зараз рішенням суду заблоковано підвищення вартості проїзду в електротранспорті, так як міська влада порушуючи закон намагалася підняти тариф. Вважаємо, що міська влада повинна таки публічно з цифрами пояснити ситуацію з електротранспортом в Дніпрі, а не вводити всіх в оману оперуючи фіктивними цифрами  (посилання)

***

Ця публікація була створена за фінансової підтримки Європейського Союзу. За зміст публікації відповідальність несе ГО «Платформа Громадський Контроль». Зміст публікації не є відображенням офіційної позиції Європейського Союзу.

ПОДІЛИТИСЯ